Dag 4: Kuala Lumpur (Maleisie) – Songkhla (Thailand)

DAG 4: KUALA LUMPUR( Maleisië) -SONGKHLA(Thailand)

Datum:                                             03-04-2016

Afstand:                                           593 km

Aantal gereden km’s tot nu toe:    663 km

Weer:                                                Lichtbewolkt 38 C.

Wegen:                                             Prima en druk.

Eten                                                   Geweldig Maleisisch diner gehad, met gebakken rijst en erg hete soep. Diverse groenten maakte het een beetje draaglijk.

Hotel:                                                 Hotel Pavilion Songkhla.DSC00114

Beste Tripper-volgers,

Om 09.30 uur werden we wakker gemaakt door nota bene Tripper Leon. We ( Tripper Tinus en Cornelus waren in een diepe slaap verwikkeld) werden door het gebonk op de hotel tussendeur wakker. Tjonge die drank van gisterenavond had ons een beetje genekt. Maar goed om 10.00 stonden we klaar en Tripper Mahandran was er om 10.15 uur.DSC00107 We reden om 10.30 uur Kuala Lumpur uit, op weg naar de Genting Highlands. Dit fenomeen moesten we van Mahandran zien. En we moeten vaststellen het was de moeite waard. DSC00118Na 40 km bergachtig gebied in en daarna 20 minuten met de kabelbaan boven de Maleisische oerwouden omhoog naar zo’n 1000 mtr. boven de zeespiegel, was de moeite waard. DSC00110Daarboven, vol met luxe hotels en activiteiten voor voornamelijk kinderen, hebben we onze lunch genomen en toen zijn we weer naar beneden gegaan met de kabelbaan( 20 min.). Voor Tinus was dit weer de zoveelste beproeving want hij heeft gruwelijke hoogtevrees. Door dit uitstapje kwamen we wel flink achter op het routeschema te liggen. DSC00112Pas om 13.30 konden we koers zetten naar Thailand. Na een prachtige rit door Noord- Maleisië kwamen we om 19.00 uur aan bij de grens. Gelukkig is de Thailandse tijd 5 uur verschil met de Ned, tijd, dus we wonnen 1 uur. Na alle formaliteiten afgehandeld te hebben was het toch weer 19.30 uur Thai Time. Ook moesten we wat drinken onderweg tot ons nemen want het was wederom bloedheet. De airco in de Toyota werkt als gewoonlijk niet , maar die in de Landrover wel. En rijden in het donker in den vreemde is nou niet onze meest gezellige bezigheid. Wel met de Top 2000 aan overigens!! Rond 21.00 uur reden we Songkhla binnen. Daar vroegen we de weg en jawel , we reden in een keer goed naar het hotel, alwaar de hotelmanager ons al zat op te wachten. Snel hebben we ingecheckt en koers gezet naar de Beach Bar voor een gruwelijke hete soep( Tom Kai Kai) en wat koud Lion Bier. Na goed gegeten te hebben, hebben we nog de bank bezocht met een paar bivakmutsen, want zonder lokale geldmiddelen doe je niet veel hier. Daarna hebben we een bar van vorig jaar opgezocht en daar flink wat leuke muziek gedraaid van You Tube.( De D.J werkte volop mee en vond dit wel leuk). Bij Tripper Mahandran was het licht al uitgegaan voordat hij de bar verliet. fototriNa middernacht zijn we ons bedje in het hotel gaan opzoeken om te genieten van een welverdiende nachtrust. Morgen om 09.00 uur hebben we het ontbijt en zetten we koers naar Patong(Phuket). Tot morgen.