dag 22

DAG 22 : ALBUFEIRA( PORTUGAL) – Sevilla – Tarifa – TANGER( MAROKKO) d.d. 17 – 05 – 2018

Datum : 17-05-2018
Afstand : 437 km
Aantal gereden km’s tot nu toe : 6955 km
Weer De gehele dag, een prachtige kraakheldere hemel.
Temperatuur : Albufeira: 20 graden / Tanger: 24 graden.
Wegen : Het laatste stuk naar de Spaanse grens was wat minder,
maar in Spanje wederom perfecte wegen.
Hotel : Kenzi Solazur Hotel: Tanger.

Beste Tripper-volgers,
Die laatste zin van gisteren is toch niet de waarheid geworden. Het werd wederom voor mij 02:00 uur en voor de rest 03:30 uur voordat men het bedje had gevonden. We hebben gisteren een prima restaurant gevonden, namelijk Restaurant Bailote!! En deze keer hebben we echt voortreffelijk gegeten!! Omdat het zo goed was wilden we eigenlijk wel weten wie de manager van de zaak was. En toevallig bleek het een Nederlandse dame te zijn uit Hulst!!! Haar naam is Channa Diaz. Nou daar wilden we nog wel een paar mooie foto’s meemaken, hetgeen geschiedde. Het restaurant ziet er erg verzorgd uit en de bediening is ook top. Dus een aanrader voor wie naar Albufeira afreist en eens echt goed wil eten! Channa succes met de business. Daarna naar een bar met de naam Rock Cafe, daar speelde een band live, maar deze was niet zo goed als gisterenavond. Uiteindelijk zijn we in een kleine bar schuin tegenover ons hotel beland met de naam Piccalilly. Daar hebben we nog wat geconsumeerd totdat we er elk genoeg hadden gehad. Vanmorgen liep de wekker af om 07:00 uur. Het dagelijkse ritueel vangt dan aan. Douchen, ontbijten en uitchecken. Om 08:00 uur reden we de parkeergarage uit richting Sevilla. Toen we aan het rijden waren ontdekten we dat we een stommiteit waren begaan. Iemand had ergens 250 km zien staan en we namen alle vier aan dat dat de afstand was naar de havenplaats Tarifa, toen we gisteren de boeking maakten voor 13:00 uur. Echter de afstand was geen 250 km maar 437Km!!! Dus die 13:00 uur zouden we niet gaan halen. We belden onderweg naar de reder FRS en zij bevestigden dat de eerstvolgende vertrektijd 17:00 uur plaatselijke tijd was en wij daar dan konden inchecken. Pppffff… dat was weer een meevaller. Aangekomen in Tarifa hebben we rustig een salade genuttigd en om 16:15 zijn we naar de douane gereden voor incheck formaliteiten.Tripper Cornelus was aan de beurt en wilde zijn paspoort pakken, dat hij s’morgens in zijn broek had gedaan, wetende dat er douaneformaliteiten zouden gaan plaatsvinden. Nu was hij aan de beurt en zijn paspoort was weg. Nadat, wat in Cambodja was gebeurd( paspoort gestolen), sloeg de algehele paniek toe bij hem. Auto aan de kant geparkeerd en paspoort in de auto gezocht , maar niets te vinden. Dan moest dit paspoort uit z’n broekzak in het restaurant zijn gevallen, want hij wist zeker dat hij het in z’n broekzak had gestopt. Cornelus zette het op een lopen naar het restaurant. Daar buiten adem aangekomen, belde Tripper Leonardus dat het paspoort was gevonden. Tjonge tjonge een pak van m’n hart. Ik zag de ellende al weer voor me!!! Het paspoort lag rechts langs de stoel, maar je kon het bijna niet zien liggen. Tripper Robertus vond het en kreeg een kus op z’n wang, na aankomst van een blije Cornelus. De douaneformaliteiten gingen verder voorspoedig. Ook het ingevulde formulier D 16 werkte perfect en we reden probleemloos na 40 minuten douaneformaliteiten Marokko in , direct naar het eerder door ons geboekte hotel, dat een kleine 2 km van de aankomst aan de boulevard in Tanger ligt. De 2 auto;s zijn op een beveiligde parking gezet en we hebben reeds ingecheckt. Wel volgde er een ontnuchtering door de melding van de receptionist dat de Ramadan was ingetreden. Dus overdag bijna alles gesloten,maar ‘avonds is alles wel gewoon open. Dat wordt dus een volle week uitrusten overdag en s’avonds dan maar wat feesten. We gaan het meemaken in het eerste Afrikaanse land dat de Trippers aandoen. A Demain.