Dag 8 : Amsterdam ( Nederland) – Rustdag.

Datum : 08-10-2021

Afstand : 0 km

Aantal gereden km’s tot nu toe : 1397 km

Weer : Een mooie dag met veel zon.

Temperatuur : variërend tussen 15 en 17 graden Celsius.

Wegen : N.v.t.

Hotel : WestCord City Centrum Hotel

Beste Tripper-volgers,

We zaten vanmorgen rond 9:15 uur aan het ontbijt. Rond 10:00 stonden we buiten en wandelden richting de straat die de Dam en het Centraal station verbind. Daar gingen we op bezoek bij het Sex Museum. Dit is toch een Trip vol musea bezoek, dus dit kon er nog wel bij. Tijdens dit bezoek werden de meesten van ons goed wakker merkte ik wel. Hier zie je veel papierwerk en een aantal poppen die het een en ander uitbeelden! Het museum is leuk ingericht en het houd je wel attent, door allerlei uitbeeldingen, omlijst met heel veel foto’s van vroeger en het heden. Na dit bezoek zijn we richting de Wallen gelopen en hebben daar een paar oude cafe’s bezocht, waaronder cafe “The Sailor”. Omdat het zo’n prachtig weer was hebben we rond de middag een terrasje genomen en ons aan een lunch gewaagd. Daar werd een goede bodem gelegd voor de rest van de middag, want de bierkraan stroomde rijkelijk. We werden zelfs verrast in een cafe met het nieuwe bokbier van Amstel dat met paard en wagen werd afgeleverd. Een mooie traditie, die hier in Amsterdam zo levendig wordt gehouden. Rond 18:00 uur waren we weer in ons hotel, voor een kleine pauze. Inmiddels was Tripper Peter voor de 2e keer gearriveerd, voor deelname aan de Trip. Na inchecking van Tripper Peter vervolgden we onze kroegentocht naar “cafe de Deugniet”. Dit cafe wordt gerund door vader en zoon, twee gezellige en vrolijke Afghanen, We eindigden na het bezoek van diverse cafe’s wederom in cafe “The Sailor”. Zoals hier in Nederland tegenwoordig gebruikelijk is , tijdens deze Corona pandemie, gaat om 11:30 uur de bierkraan dicht en moeten we de tent uit om 24:00 uur. Dat geschiedde hier dus ook en daarom wandelden we rond 00:10 uur wederom richting hotel voor een goede nachtrust. Tot morgen.